Follow on Bloglovin

SMÄRTAN VINNER ÖVER MIG...ORKAR INTE! :´(



Varför måste jag ha så gudomligt ONT och OBEHAGLIGA SMÄRTOR? Jag hade sådana höga förväntningar på att min rygg skulle bli bättre efter operationen. Ibland önskar jag att smärtor kunde snynas. :´( 
Jag har vaknat i många nätter nu och inte kunnat sova på grund av att min rygg smärtar så obehagligt. Det svider, bränner och smärtar på ett otäckt vis. Kan inte sova...vaknar varje gång då jag ska vända på mig. Av samma stund känner jag hur fötterna dunkar, svider och bränner. Känns som små vassa och heta maskar som kryper och  krälar om kring under fotsulorna. Måste massera...men det hjälper inte. Mitt hjärta dunkar som om jag hade blivit skrämd av något otäckt. Hjärtklappningarna bidrar till rädsla och det gör mig fruktansvärt ledsen.
Jag kan ingenting göra...Nu gav jag upp och har varit till mitt medicinskåp och plockat fram en stor Panodil och en Oxcontin och med ett litet hopp om att jag ska kunna somna om snart igen. Hade hoppats om att kunnat slippa dssa små vita piller. Men det gick inte!
Hur får man andra att förstå mina otäcka smärtor i ryggen och i fötterna? Tänk om det kunde snas, så att andra kunde förstå?!

Jag våga inte sjukskriva mig...Har inte råd att få avslag av dom "högre makterna" på Försäkringskassan...igen! Men enligt andra ska jag ut och arbetspröva nu och visa att jag borde vara frisk och i bra skick...hmmm...vad tror dom? :´(

JAG VÅGAR INTE!!!!!!!!!!!!!! Varför kan inte smärtor synas?! Det finns ju en anledning att jag inte kan sova. Jag vaknar varje natt och har jobbiga hjärtklappningar, svettningar och känner mig värdelös.

Jag måste orka! Jag som är så pigg och kan allt! Men vem förstår att jag inte gör det? Det syns ju inte på mig att jag har så ont och lider av smärtor och har sådan rädsla! DET SYNS INTE UTANPÅ KROPPEN! Varför kan inte smärta synas? Då kanska andra kan förstå...

Varför är människan skapt till att måste kunna SE om man har ett "osynligt fel?" Man känner sig inte betrodd och vet inte hur man ska få andra att förstå hur det känns. Vill bara skrika ut min smärta och gråta mig "fri"...

Varför måste jag vara stark? Bara för att jag har stelopererat min rygg betyder det inte att jag mår bra. Det har inte ens gått 3 månader sedan operationen gjordes och nu anser dom i högre makterna att jag ska vara frisk och klara av ett jobb....Bull shit!

Jag säger att jag inte är Arbetsför...Arbetsförmedlingen säger att jag kan nog inte arbeta ännu...Försäkringskassan tycker att jag ska sjukskriva mig igen...sjukgymnasten tycker att allt är galet att jag ska ut och arbeta innan jag har börjat med sjukgymnastik och få en chans att bygga upp mina sönderskurna muskler och nerver osv...Men då dyker regeringen upp...dom högre makterna som inte ens har sett mig!...-Ge avslag och skicka ut mig att jobba! Här ska det typ sparas pengar! Man kan ju undra om dom arbetar för människors HÄLSA eller är det endast PENGAR i skallarna på dom?
I min tro trodde jag att dom arbetade för människans hälsa...Men det tror jag inte längre! :´)

JAG VÅGAR INTE SJUKSKRIVA MIG...TROTS ATT JAG BORDE VARA DET OCH FÅ KOMMA PÅ FÖTTERNA IGEN MED RYGGTRÄNING OSV OCH HITTA EN SMÄRTLINDRING SOM SKA KUNNA FUNKA! MEN HUR?!

VAFÖR SYNS INTE SMÄRTA OCH EN ÖMMANDE OCH STYRANDE KROPP?
NEJDÅ...HÄR SKA MAN VARA STARK OCH KUNNA ALLT! BIT IHOP OCH KÖR TILLS MAN STUPAR! DET ÄR NOG SÅ DET SKA VARA...ELLER?

Deppig och trött på smärtan som styr mitt liv...Hoppas med dessa rader att en gnutta smärta kan släppa snart. Kan bara vara skönt att få skriva av sig sin ilska och smärta då man inte orkar eller vill "drabba" andra att mstte lyssna. Kanske att jag får sova en stund.

Kram på mig! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0