Follow on Bloglovin

FOLKSAM RINGDE...EFTERLYSER......

17 OKT-10
I fredags ringde Folksam och bad mig fixa klart med Kasseringslistorna efter husbranden.
Men det är så himla svårt och jobbigt att ta fram både priser och ålder på saker som man har förlorat och saknar. :(
Man blir hela tiden påmind så fort man plockar fram listorna och läser barnens förlorade saker, gamla minnen och med mera.

Önskade att det här redan var klart och att man inte behöver påminnas om allt elände igen.

Det är inte bara jobbbigt att hitta rätt summa och årtal. Det jobbigaste är bara allt som kommer i tankarna då man ständigt ska se vårat förflutna "liv" Det känns som inte bara saker kasserades utan även en del av familjens uppbygda liv tillsammans försvann.

Hörde senast i helgen att några tycker att det inte känns som att komma hem till oss utan att det är som att komma hem till andra som bor här...Ja, vad säger man om det?
Ibland kan förändringar vara jobbiga att acceptera.

Vad allt känns lustigt och konstigt. Men samtidigt är det skönt att allt börjar bli som det ska igen.

Kommentarer
Postat av: pillan

Hej! Jag gråter när jag läser, jag förstår dina känslor. Mitt hus brann ner till grunden den 20 feb 2010. vi sitter oxå med dessa lister och försöker komma upp på fötter. skickar en kram <3 //pillan

2010-10-21 @ 08:11:40
Postat av: Therése

Hej Pillan!

Usch...jag ryser av eran olycka :( Det måste kännas fruktansvärt för er att det brann ner til grunden. Hoppas att det har ordnat sig med erat hus och att ni har fått komma hem igen. Sickar en varm kram

tillbaka!//Therése

2010-10-21 @ 18:47:15
URL: http://peteja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0