Follow on Bloglovin

KALLAS DET HÄR STÄDAT?



15 sept-10
idag då jag städade lilltoan trodde jag först att det var en skugga på väggen. jag tog en trasa och testade ifall det var smuts som såg ut som en skuggbild.
Det skulle jag inte ha gjort! Det visade sig att saneringsfirman som anlitades då vårat hus brann nov-09 att sanera bort allt skadat och städa rent det som var okej.
De städade här under första månaden efter händelsen och sedan kom de en gång till för att sanera bort allt smuts och byggdamm ifrån Byggfirman. Vilket hade missat eller som de sa "glömt" att täcka över på nedervåningen då de slipade golv och väggar på övervåningen...Ojojoj...duktigt!
Saneringsföretaget tyckte att det var riktigt slarvigt gjort och det som sanerarna hade städat första gången var grått igen.

Alltså...2 gånger har saneringsföretaget varit hit och båda gångerna har de " missat" lilltoan?! Gissa om att det var svart på väggen då man började torka väggen! Vad vitt och fint det blev där ´:)
Men är det jag som ska stå där och torka bort sotet ifrån väggen?
Näe...usch hur det såg ut! Men nu är det fint på Toan igen.



Tyvärr var det lika ostädat bakom elementet på lilltoan också...varför har dom inte städat riktigt överallt? Hur kan man glömma sånt då man har haft fulla huset med brandrök och sot? Det är ju självklart att det sätter sig på väggarna också.



SLUTA SLARVSTÄDA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0