Follow on Bloglovin

VEM HÅLLER FAST OCH SKRÄMER SONEN OM NÄTTERNA?

20 SEPT-10
När ena tvillingsonen var 4 år började han få lustiga "utbrott" på natten i sömnen. Det hände alltid under samma till kl 23 och sedan kunde det hålla på i 10-20 minuter.
Han började med att småropa efter mig. " mamma, mamma, mamma,....så upprepade han sig nästan hela tiden. Det blev värre och värre. Precis som att han skulle sitta fast och inte komma loss.
Han satte sig upp blundande i sängen skrek efter mig och gungade med kroppen. Viftade med armarna.
Jag satte honom i mitt knä och försökte att väcka upp honom. Men det gick inte. Jag ställde honom på golvet och höll i hans arm och började gå mot toaletten. Jag tänkte kanske att han var kissnödig. Han kissade samtidigt som att han grinade och skrek tills att han blev hes.
Han försökte att vifta bort mina armar och sedan la jag han i sängen igen.
Efter ett tag lägger han sig ner på kudden och bara fortsätter sova...utan vidare. Precis som ingenting hade hänt.
Han andades helt lugnt med lite snyft i halsen.
Dagen därpå vet han ingenting som har hänt.  Han är bara hes i halsen efter allt skrikande.
Jag har provat gå men han i trappan
Varit ute på gården
Pratat med honom
Ruska försiktigt på honom
Och lite annat
Men det GÅR INTE att väcka upp honom i det tillståndet.
Det känns det är någon som håller fast Elias och att han kan inte komma loss.
Någonting eller någon skrämmer honom.
Sist för ca 2-2½ år sedan fick han utbrott i 5 nätter i rad. Det var skrämmande! Sedan efter det har det bara hänt ett fåtal gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0