Follow on Bloglovin

VEM VILL HA MIG?

Varför har det blivit så svårt för oss långtidssjuka att få ett jobb som passar för den den enskilde individen?
Hur kommer det sig att när typ Arbetsförmedlingen "inte har tid" att hjälpa utan låter oss stämpla och tappa inkomster osv på grund av att de inte har resurser nog med att låta oss komma ut i arbetslivet och klarar oftast inte av att göra det på egen hand. Arbetslösheten är ligger inte alltid i den sökandes händer då arbetslösheten är ett stort problem.
Och när stämplingsdagarna minskas så minskas även inkomsten...på grund av att hjälpen är låg för oss drabbade långtidssjuka. :(
Vad händer då stämplingsdagarna är slut? Jo, en varningsklocka ringer på AMS och då kanske de kan börja tänka på att hjälpa oss lite snabbare...eller kanske inte?
Jo, för då finns den visst något som kallas arbetslöshetsförsäkringen. Dvs de som är sjuka, arbetsskadade eller arbetslösa blir automatiskt friskare och mer benägna att hitta ett jobb bara de får mindre att leva på.
...suck!
Varför är det så orättvist?
Varför ska de flesta arbeten var stresståliga, ingå tunga lyft och helst bara vara anpassade till FRISKA människor?
Se till att få resurser för alla och även friska för förebyggande syfte. Då kanske det skulle bli mindre arbestskador och sjuka människor som "går in i väggen" på grund av stressen och pressen.
GE MIG ETT JOBB! Jag klarar det mesta bara det finns resurser för mig och min livssituation...Duktig på utmaningar. :)
Skapa mänskligare arbetsmiljöer, där även de som inte är perfekta får plats.
JOBB TACK! Det mår alla bra av i lagom dos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0