Follow on Bloglovin

SÅ FUNKAR HJÄRNAN...enligt min son :)



Min ena son ligger bredvid mig och säger:
Mamma, vet du att hjärnan börjar växa och jobba då man börjar skolan. Det är då hjärnan ska lära sig saker som att till exempel att inte gå fram till ett snöre/rep och snubbla över det. Man kliver över det.
När man är liten som ett par år förstår man inte sånt och då snubblar man. Det är därför små barn är lite klumpiga.
Sedan slutar hjärnan växa och lära sig saker då man blir pensionär och det är då hjärnan börjar "ruttna" och till slut blir man senil och förstår ingenting.
När man dör behöver man inte tänka och då har hjärnan ruttnat klart.

JA, man får lära sig nytt nästan varje dag. Kloka barn jag har ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHAHAHAHHA! Ja då må jag säga att den bebben som sa de är fortfarande på barnstadiet då man inte lärt sig något än.. haha han är bra knäpp...

2011-04-20 @ 13:54:48
Postat av: Therése

Nejdå...han är bara en filosof. ;) Nu ska du inte var osnäll med din bror. :)

2011-04-20 @ 23:08:04
URL: http://peteja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0