Follow on Bloglovin

FLYTTAT HEM

11 JULI-11
Idag fick min underbara farmor flytta hem till hennes lägenhet igen. Vem kunde tro det för några veckor sedan?
Farmor som nästan hade gett upp med mat och annat. LAsarettet trodde att det var slutet för henne.
Det kändes så overkligt att få besked om att "nu var det nära slutet" Jag försökte att förstå att jag skulle mista en kär vän som alltid har funnits vid mig. Den tanken kunde jag inte acceptera.
Men stark som min farmor är, så började hon kämpa emot andra sidan och började lite smått att piggna till.
Hon flyttades till ett hem i Hammarstrand. Vilket vi såklart inte trodde skulle funka för farmor.
Där hade vi fel! Helt fel! Tvärtemot våran tro, så återgick hon till att känna av livsglädjen igen. Hon började sitta mer och mer tillsammans med andra i "köket" på hemmet pch även altanen blev en favorit.

Måste också tillägga att hennes minne är det då inget fel på! Hon minns mer än vad jag gör ibland ;) Och hon är ändå snart 92 år.
Farmor skrattade så gott då jag frågade om jag fick hennes flanell lakan. "Vilken fråga...hahah...såklart!" sa hon och talade om var de finns i hennes riktiga hem. Otroligt att hon kommer ihåg var nästan allt ligger. Ordning och reda ;) Inte illa!  

Gófarmor min! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0