Follow on Bloglovin

FÖTTER BORDE BESIKTAS VARJE ÅR



2 Juli-11
Tänk vad fötter kan ställa till det egentligen. Fötterna som ska ta mig fram dit jag både vill med vilja och mot min vilja. Fötterna som ska bära min kropp hela livet. Fötterna är nog bland de viktigaste kroppsdelarna som bör vara okej skick.

Men om de inte kan uppfylla alla de krav som de bör göra? Ibland är det tur att man inte måste "besikta" fötterna 1 gång om året. Då skulle jag nog få flera 2:or och körförbud.

-De gör ont under fotsulorna. Extra mycket om man belastar fötterna...minst en 2:a
-Det blir en stel känsla i fotlederna vid kyla och som gör ont...minst en 2:a
-Svårt att gå och stå på fötterna då man har suttit ett tag. Jag får smärtor, bränner, dunkar, svider och en smärtande känsla under fötterna och fotlederna känns stel och gör ont...minst en 2:a. Kanske en 3:a till och med.
-Mycket köldkänslig.

Problemet för att åtgärda "felen" inför en ny ombesiktning är att verkstad och reservdelar saknas. :( 

Tänk om man besiktade fötterna iallafall 1 gång om året. Då skulle man ha fina och "glada" fötter som fick kanske gå på:
-Fotmassage
-Zonterapi
-Fotbad
-Ja, typ allt som man kan unna fötterna med. Vilken skön känsla det skulle vara.

Det är ju dock ändå fötterna som tar oss fram. Precis som Däcken på bilen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0