Follow on Bloglovin

BRANDSKADAT :(

16 JUNI-11
Idag tog jag mig i kragen och drog mig ut till garaget och där tog jag mig ett djupt andetag innan jag öppnade den första kartongen med brandskadade saker från husbranden. Det var inte roligt kan jag lova.



Det stod 3 flyttkartongen fulla med fotoalbum som var sönderbrända och full av fett från brandröken. Doften ska man inte ens nämna...usch!
Jag räknade till ca 50 stycken album + fotografier.





Det fanns 35 ramar/tavlor med fotografier som hade blivit brand- och rökskadad. Inget går att spara pga den staka rökdoften och fettet från brandröken. En hel del ramar hade tom smält av hettan.



Barnstolarna som jag hade målat till barnen...vem vill ha dom nu då de ser ut såhär? Luktar inge gott kan jag lova :(



Pojkarnas smycken var ingen vacker syn att se. Burken...vem vill ha en sån på hyllan?




Hur rengör man sönderbrända smycken?

Kommentarer
Postat av: iorlina

Prova med det gamla aluminiumfolie-salt-vatten tricket, det kanske kan hjälpa!?

2011-06-23 @ 11:03:15
Postat av: Therése

Och hur gör man då? Hur går man till väga med det?

2011-06-23 @ 11:31:56
URL: http://peteja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0