Follow on Bloglovin

OVÄDER



12 JUNI-11
Imorse då jag vaknade hade jag solen i mitt sovrum. Då vaknade man med ett leende trots den jobbiga värmen inne i rummet.
Efter ca 30 minuter blev det en tvärvändning på klimatet. Det började Åska och stormvindar som fick mig att stänga fönstret.
Efter en stund kom jag på att jag kanske skulle duscha, koka kaffe och te i termos ifallatt strömmen skulle gå.

Hälften av familjen spelade yatzy medan vi väntade på bättre väder. Det var nog en fördel, så att man kan unna sig en stund utan att känna press på att fixa "måsten". Efter ett tag började kroppen pirra och pyra av rastlöshet. Varför måste vädret alltid bli såhär så fort solen ska visa sig? Så typisk svens sommar! Grrr.....
Mitt resultat av Dagen blev iallafall Dammsugning, rensa lite ogräs tillsammans med Jakob tills myggen kom och förstörde för oss. Jag lagade en supergod middag "Husets Älgkalvsgryta med kantareller och rödvin- och gräddsky. Avslutade med en hallon- och äppelpaj med vaniljsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0