Follow on Bloglovin

MORSDAG IDAG


29 MAJ-11
Idag är det MORSDAG och vädret har varit blandat med regn, sol, svart himmel, blå himel, varm, kallt, blåst, lugnt och hagel...
För min del blev dagen som en helt vanlig dag med familjen. Vaknade och klev ur sängen. Gick ner till köket och fixade frukost åt familjen. Gubben snarkade så att tapeterna krullade sig. Yngsta dottern snusade kudde och sov så sött. Pojkarna sat och spelade datorspel (LAN) Och äldsta dottern sov hos pojkvännen.



Mina pojkar och man ville åka på Motormässan i ovädret och det var bara att sätta sig i bilen och hoppas på en trevlig dag.
Blev som väntat...Kall och tråkig Motormässa.



Väl hemma satte jag mig ner med pojkarna och googlade lite på skor. Gubben hade fixat förrätt under tiden. Rostat bröd med räkor och romsås...MUMS! Sedan åt vi ris och kycklingfilé från igår. Till efterrätt fick det duga med cocosboll och kaffe.

Nja...min dag har känts lite konstig och tung. jag tror att det kanske är lite mitt fel då jag har känt mig lite ledsen idag. På vägen in till stan kände jag att tårarna ville titta fram. Men hur skulle det se ut om jag skulle börja gråta i bilen påväg in till stan? Men det var nära. Jag har haft svårt att vara glad mot familjen. Det är jobbigt att gömma en sorg inom sig. 
Nu ikväll kom några tårar mot min vilja då familjen gick ifrån köket. Det kändes ganska skönt. Men de vet inget om det. Jag har tänkt på min farmor hela dagen och av den anledningen är jag ledsen. Fick veta idag att det är slutet för henne nu. Min "superfarmor" har tappat kraften. Även om att man letar fram dom positiva minnena och att hon har levt ett fint liv och fått slippa svåra sjukdomar. Fått ha ett mycket piggt och friskt minne...Ja, bättre än mitt egna ibland.  Det är nog dom tankarna som har hållit mina tårar i styr idag. Det är svårt att veta att ens nära kära "vän" snart ska lämna oss. Jag är otroligt glad att jag åkte till henne förra veckan och kramade om henne.
Jag kommer alltid att Älska dig framor! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0