Follow on Bloglovin

SISTA KLÖSET PÅ KÖKSSOFFAN



29 okt-11
Efter att min frukost var avklarad, gubben och pojkarna åkt på Skoterns dag och tjejerna fortfarande sov tog jag mig ett djupt andetag och övertalade mig själv att sätta fart med köksoffan. Jag har länge sökt efter lust och ork med att börja måla soffan och klä om tyget på den. Och just idag var det en sån dag som min lust fanns där. Men egentligen inte helt riktigt. Så jag satte igång i mot min vilja...


Lille katten Virus hoppade upp i soffan och gjorde det han oftast passar på att göra...Klösa på tyget! Ajjabajja!
Funderade lite om han gjorde som man gör då an räddar träden "Trädkramare" ;)
Men det funkade inge bra för honom.


Jag drog in soffan i vardagsrummetoch ställde den på en skyddsplast. Av med locket och satte fart på slipklossen.
sedan blev det att tvätta med Målartvätt. Till sist åkte dammsugaren fram.


Amanda tog över då jag hade grundmålat. Nu penslas första omgången vit färg på möbeln.


Först lagret på plats.


Soffan är färdigmålad. Nu ska bara knoppar och annan krussidull letas fram och målas.


Fårskinnet ska klippas ut och sättas fast på sofflocket. Men först mätas ut.


Sofflocket klar. :) Mysigt och fint!

Kommentarer
Postat av: Mia

Kökssoffan blev så fantastiskt snygg! Är det äkta fårskinn? Såg väldigt snyggt och äkta ut. Vart köpte du det?

Svar: Tack så mycket!Det är fuskskinn. Köpt i Östersund på en tygaffär på stortorget.
Det jag har på mina köksstolar är däremot äkta fårskinn som jag bara har lagt löst ovanpå.
Therése dagbok och goda bakverk

2014-11-17 @ 15:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0