Follow on Bloglovin

BORSTAT UR EN MASSA ULL UR HUNDEN

29 aug-12
Jag tog ett djupt andetag och satte igång att borsta Petejas enorma päls. Jag kan lova att det tog ett bra tag innan jag hade borstat igenom hela pälsen. Nu har jag en hel kasse till i samlingen. 
Man ska kunna karda tillsammans med lite lammull och sedan spinna till garn. Det ska tydligen bli varmt och skönt garn av det.
 
Nu har jag en mycket smärtande ländrygg. Känns lika brännande och huggande smärta som då jag var nyopererad. Det drar ända ner i mina ben. Jag tror inte att det är så bra för min rygg att stå och borsta henne dubbelvikt i över 1 timma. Som det känns nu, så kommer natten att bli jobbig. :/ Men nån måste borsta henne och nån är tydligen jag. 
Tur att resultatet blev bra och jag har en vacker hund. Älskar Lilla Peteja. <3
 
 
 
 
Någon som är intresserad av den fina keeshond ullen? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0