Follow on Bloglovin

MÖRA SPRITSADE CHOKLADKAKOR

18 dec-12
Jag ville baka kakaor med min Kak-Lisa idag men min tabbe var att jag blandade med chokladbitar i den. Tänkte inte på att min tyll var för liten för att chokladen inte skulle fastna i öppningen. 
Men lite tjurskallighet spritsade jag ut kakorna och la en chokladprick på toppen.
Mycket goda och väldigt möra. Men jag får nog hoppa chokladen och använda kakao isåfall. 
 
Ingredienser:
200g smör
1 dl florsocker
2 msk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1½ dl potatismjö
Smaksätt gärna med något som ni tycker om. Ex choklad, kaffesnus, citron, apelsin....
 
Blanda alla ingredienser och häll smeten i en spritspåse.
Jag kan råda till en stor öppnning på tyllen
Spritsa ca 12-14 st på varje bakplåtsklädd plåt. 
Jag garnerade med en chokladbit på toppen.
Grädda i ugn (varmluft) 175 grader i ca 12-15 min.
De blev kanske inte så fula ändå. Men de blev inte som jag ville. Nästa gång hoppas jag över chokladen.
 
Mycket spröda och goda! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0