Follow on Bloglovin

LURAD och KOSKIT

2 juli-12
Idag blev jag lite lurad av vädret då jag klev upp. Solen sken fint i mitt sovrumsfönster, så jag fick bråttom in i duschen och sedan fram med frukosten i tron om att kunna sitta ute och äta p altanen. Perfekt dag på min mans första semesterdag. Det visade sig att då jag var klar att gå ut fanns det så tjocka och täta moln att solen blev gömd och blåsvindarna tog i ordentligt.
 
Efter ett tag gick jag ut igen och solen lös och gav varma strålar. Underbart tänkte jag och satte igång att rensa ogräs. Efter en kort stund satte det ej så oväntade vädret igång att spöregna. Det var bara att gå in och deppa en stund. Solen kom fram igen och jag gick fort ut igen och drog vidare i ogräset. Jag hann precis kasta bort gräshögarna i komposten och regnet kom fallande igen.
 
Då solen dök upp ytterligare igen, så öppnade jag ytterdörren och där möttes jag av världens koskitsdoft! Grattis! Bönderna har börjat sprida ut kodynga på åkrarna uppe på  byn. Jahaaa... det var droppen! Jag fick nöja mig med att sitta inne i köket och titta ut på den spegelblanka sjön och kvällssolen som lös fint ute. Bara för att regnet avtog kunde man inte vara ute bara för dynglukten... Jag gav upp och tog och bakade en rabarberpaj och bjöd några bekanta på kvällsfika istället.
 
Hoppas på en bättre dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0