Follow on Bloglovin

MAKTLÖS


22 mars-12
Den här dagen blev inte som jag hade önskat. Men det var nog behövligt att få lätta upp sin sorg trots allt.
Någonstans måste smärtan få komma fram och rinna ut som små fallande tårar utefter kinderna.
På ett sett var det skönt att ingen var hemma då. Men det hade även varit skönt att haft någon i närheten.

Man liksom smyger omkring med sina obehagliga känslor, så att ingen ska behöva se hur man egentligen mår och har det. Vem vill oroa andra? Inte jag.
Jag vill gärna prata om det men samtidigt inte. Jag vet vad som händer om jag säger något. Och det orkar jag inte just nu.
Bäst är nog att inse själv hur läget är och sedan kanske man kan ta mod till sig och ta nästa steg.

Jag tog tag i mig själv och plockade fram redskap och ingredienser och började knåpa ihop en slags kaka. De blev kanske inte så vackra. Men goda.
Ibland är det skönt att arbeta med händerna och rensa tankarna på annat. Det är mitt sett att bearbeta mina jobbiga situationer i vardagen.

Receptet vilket jag döptt till "MAKTLÖSA KAKOR" finns i min Bakblogg:

http://mydreamcookies.devote.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0