Follow on Bloglovin

DUNKAR och SMÄRTAR I FÖTTERNA FORTFARANDE EFTER 3 ÅR.



17 mars-12
Fick en kommentar av en tjej som berättade att hon har samma problem med fötterna som mig. På ett sätt känns det "bra" (om man kan säga så) att det inte är bara jag som lider av detta stora problem.

Att ha så ont under fotsulorna, som att man går på glödande kol/vassa glasbitar. Eller som jag brukar säga...
Det känns som vassa små röda heta maggotar som kryper omkring och gör illa mina fotsulor på insidan.
Jag kan lova att det är ett STORT handikapp!!

Ett annat STORT problem är att mina fotleder/vrister känns stela och gör MYCKET ONT så fort jag har stått en stund. Det räcker med att jag står och gör middagen och en efterrätt. Sen är det KÖRT! :(

Högläge med fötterna i soffan efter middagen är äten och disken borta. Då är kvällen ett stillasittande "nöje"

Det är nog som Maj-Lis skriver... Man får bita ihop och gilla läget och finna ett eget sätt att leva med smärtan.

I februari 2012 har jag haft smärtorna i fötterna i 3 år utan att fått hjälp. Endast en kontroll om det kunde vara reumatiskt. Men så var det inte då jag inte hade svullnader i fotsulor och vristerna.

Tänk om jag fick träffa en trollkarl som botade smärtorna. Då hade jag inte behövt vara så låst och begränsad till Arbetsval i arbetslivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0