Follow on Bloglovin

MORSDAG HOS MAMMA

27 maj-12
Min absolut bästa Morsdagspresent idag var att jag fick möjlighet att få åka hem till Mamma med en Morsdagsblomma. Det blev en Passionsblomma med en söt liten skyddsängel.
Även om hon inte förstog att jag sa grattis på Morsdag, så betyder det mycket för mig att jag fick komma Hem till henne med den och kunna ställa den på köksbordet. Pappa får "njuta" av skönheten istället.
Mamma fick många kramar, kärlek och värme av både mig och mina underbara döttrar.
Idag fick jag lite kontakt med dig och du såg på mig. Men din blick var ganska tom och du sa inte så mycket.
Men jag vet att innerst inne förstog du att jag fanns hos dig och att dina barnbarn satt vid din sida. Du såg ut att trivas med deras närvaro.
Den smärta som du lider med önskar jag inget annat än att den försvann ut ur din kropp. Varför måste du lida mer än vad du redan gör? Tur att katetern kan lindra dig lite och du får slippa lida i onödan. Iallafall till en viss del.
Du säger också ibland att du hoppas att de kan hjälpa dig. Men samtidigt vet du också att du har bara en väg att gå. Du försöker också sjunga lite "oo ajajajaj buff..." Så lite av din härliga humor finns hos dig trots allt du går igenom. Du försöker att prata lite men infinner dig snabbt att orden blir fel. Du vill prata men allt blir inte som du tänkt dig. Sedan låter du det bara vara.
ÖNSKADE ATT DAGEN ALDRIG TOG SLUT! ALLTID LIKA JOBBIGT ATT ÅKA IFRÅN DIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0