Follow on Bloglovin

OM ALLT VAR SOM FÖRR

22 maj-12
Rabatten blommar i Sveriges färger idag. Solen skiner och ger sköna varma strålar mot kroppen.
Jag åkte till mamma idag för att hjälpa pappa och var även med syrran till hennes "nya" lägenhet.
Om Du mamma hade orkat skulle jag tagit med dig ut i solen. Vi skulle ha suttit på eran altan och druckit kaffe och du skulle ha suttit med din stickning eller broderi. Önskade att allt var som det alltid varit. Men du ligger i din säng och ser med din tomma och instängda blick. Du är medveten men ändå omedveten om allt omkring dig. Du oroar dig för maten och tvättstugan. Typiskt mammabeteende att ska ta ansvar för hussysslorna trots att du ligger där du ligger.
Det kändes så skönt att få hålla om dig då jag gav dig hjälp att stå på benen. Du omfamnade mig som att du var ett litet barn som grät i min famn. Jag ville så gärna gråta med dig men jag ville inte oroa dig.
ÄLSKAR DIG MAMMA! OM JAG ÄNDÅ KUNDE TROLLA BORT DIN CANCER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0