Follow on Bloglovin

SEMINARIUM PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN

19 nov-12
Idag var jag på ett Seminarium på Arbetsförmedlingen som jag fått kallelse till. En del saker var intressanta och jag fick med mig tips och lite annat bra med mig hem. Nu vet jag lite mer om vad en coach gör och vad arbetsförmedlingen håller på med. Det är ca 5000 st arbetssökande i Östersunds kommun. Ca 450 st får arbete varje månad och nästan lika många blir arbetslösa. Hmm...vad blir oddsen att få sig ett jobb inom en månad? 
Var finns de dolda jobben? Inte på platsbanken, handläggaren och hos coacherna iallafall. De dolda jobben finns direkt hos arbetsgivaren och de blivande företagena som inte finns ännu. Ja, inte lätt att veta vilka arbeten man ska söka. :/ Känns lite tungt just nu. Men min uppgift är att ringa 5 st företag i stan. Gärna småföretagare och inte kommun och landsting. 
 
Spännande att se var jag hamnar till slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0