Follow on Bloglovin

40 ÅRSFEST

20 april-13
Kalas kommer man inte så ofta iväg på. Men just den här lördagen firade vi våran vän på 40 årsdagen. Det var mycket folk och otroligt roligt. Men man ska veta att det kommer en dagen efter. Och det fick man verkligen känna av. Men inte på det jobbigaste sättet. Utan tröttheten. Jag förstår inte varför det alltid ska vara så svårt att kunna sova tills man piggnar till. Nej då. Efter tre timmars sömn vaknade jag med muntorrhet och otroligt kissnödig. Sedan var det kört i ett bra tag för att kunna somna om. Trött som tusan var jag. Men kroppen kände sig spidad. Sedan somnade jag om igen. Men vaknade efter ett tag. "Tag" var inte ens en timma lång. Jag satte mig på sängkanten och insåg att jag måste försöka somna om. Kl 6.30 en söndag morgon och dagen efter är man inte utsövd. 
Efter ett antal avbrott till med toabesök och vattendrickande var det dags att kliva upp ur sängen och spela glad och pigg. Inte en enkel uppgift. Men det fanns inga val. 
Ja, det är nackdelen då man dricker och äter gott. Och kroppen blir "övertrött" då man vaknar efter några få timmar. Hela dagen går till spillo. Men vad gör väl det? Vi hade ju så roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0