Follow on Bloglovin

GRÖNA FINGRAR IKVÄLL

3 april-13
Äntligen tog jag mig i kragen och letade fram mina gröna fingrar, så att fröna fick komma ner i såjorden.
Jag hoppas att den här sommaren ska bli fin och att jag får till en fin plantering ute på gården med gammeldags Borstnejlika och Lavendel. Men jag funderar på om man ska vänta ett tag till innan Lavendeln ska sättas i såjorden. Kanske är för tidigt att så dom här i Jämtland? 
 
Då jag ändå hade allt framme planterade jag ner småkottarna i jorden. Sen blir det flytt till krukor, så att de söta blålila klockliknande blommorna ( även kallad Femöringar, dalmas, ugglemor, hättblomma, kyrkhåv)  får sin blomster i fönstren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0