Follow on Bloglovin

I VÄNTAN PÅ BUSSEN

10 april-13
Att få sluta kl 15.30 ibland känns ganska bra. Synd bara att man får vänta i 1 timma på en buss som dessutom är knökfull av folk. Det sköna med väntan då det är fint väder ute är att man hinner ta en skön promenad från jobbet till busskuren som ligger en bit bort. Då man har kommit till kuren har iallafall ca 20 minuter försvunnit från timman. Man skulle kunna gå ytterligare ca 10-15 minuter till nästa busskur. Men då finns risken att bussen är fullsatt. 
Jag vågade inte chansa, så jag stog i solen och filade lite på mina naglar och njöt av solens varma solstrålar.
 
Skulle jag välja att ta en stadsbuss in till centrum skulle det tydligen ta runt 20 minuter in. Vilket jag tyckte verkade lustigt. För så långt bort är det inte till centrum. Eller så tar de krångliga vägar dit.
Näe. Då kan man lika gärna ta en skön promenad och sedan stå och mysa i solen. Iallafall så länge det varar med sol och värme. 

Kommentarer
Postat av: Camilla H

Du får ta en promenad ner till stan när du har så gott om tid, å dessutom finns det gott om sittplats när du kliver på. =)

Svar: Jodå. Jag har haft tanken till det. Och så kommer det säkert att bli också. :)
PysselTrollet Peteja

2013-04-14 @ 18:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0