Follow on Bloglovin

FRÖN OCH POTATIS LIGGER UNDER JORD

31 maj-13
Tur att vädret höll i sig ända till sena kvällen. Synd bara att myggen var så envisa och ville vara allt för närgången. Men det var abara att bita ihop och slåss mott dem. För fröerna och potatisen skulle bara ner ikväll. 
 
Nu saknas bara jordgubbsplantor, morotsfrön, gräslök och purjolök. Sedan ska landet vara komplett. 
Det känns såhimla bra! Jag känner mig så duktig som fixade allt själv på egen hand. 
Rensa bort allt ogräs- Och det var massor. Sedan järnkrattan och hacka upp jorden, så att det blev lättare att få bort rötterna. På med hönsgödsel och ett extra lager plantjord. 
fram med fröpåsarna och ner med dem i jorden.
Det fick bli dill, persilja, plocksallad, ärtor, solrosor och potatis
 
Jag och Peter hade sådan tur att Amanda bakade en underbart god rabarberpaj med vaniljsås till efterrätts fika. Perfekt att pausa med en mumsbit innan resten skulle bli klart i landet. ♥
Jag är supernöjd med dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0