Follow on Bloglovin

LÅNG LÖRDAG OCH SUMMERBREEZE 2013

25 maj-13
Idag blev det en lång lördag. Började med att skjutsa Amanda tidigt imorse till Östersund då hon skulle till skolan och förbereda inför dagens Summerbreeze i Badhusparken. Strax före kl 8 stod jag på ICA Maxis parkering och väntade på att de skulle låsa upp dörrarna. Att jag kommer att stå och hänga vid dörrarna där kan jag lova att det inte kommer att upprepas så ofta. Speciellt inte före kl 8 en lördagmorgon. ;)
Jag stod där av en anledning. Och det var sommarplanten jag ville komma åt. Många olika sorter i alla regnbågens färger. Där gick jag med en full vagn av plant med Petunior, Hänglobelia, Hängpetunia och en Champagne färgad Morsdagsros. Tyvärr glömde jag köpa plantjorden. Men än är det ändå för tidigt att sätta ut planten i lådorna. Väntar tills risken för frostnätterna är över. 
Jag körde hem plantorna och maten för att sedan hämta upp Jakob, Elias och Emelie. Och körde tillbaka till stan igen.
 
I stan blev det en hel del promenader och klädköp til sönerna. Och vi hade lyckan med oss att solen kom fram. Amanda och hennes klass hade stylat modellerna så fina. Det var roligt att få se. Jag och Jakob gissade vikten på en fin fisk, så nu hoppas man på en fin vinst. 
Jag vann iallafall på lottdragningen som Frisörklassen hade ordnat. Pojkarna blev glada över att jag valde fiskelåda med en del innehåll. 
 
I väntan på att Amanda skulle bli klar stannade vi i Badhusparken och vi konstaterade att båtarna var få i hamnen ännu. 
 
Avslutade dagen med en god middag hos svärmor. Det tackar vi för. Skönt att få slippa spisen en kväll. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0