Follow on Bloglovin

PARASITER I VATTNET I ÖSTERSUND....



Den 2 Dec-10 gick nyheterna ut med varningar med att folk i Östersund har fått en Parasit i dricksvattnet.
Oj, vilken röra det blev för alla i stan! Tur att man inte bor i den kommunen iallafall.
Men på Caféet där jag jobbar i stan har folk börjat fråga - "Har ni kokat vattnet ordentligt?" Annars brukar den dagliga frågan vara - "Vad har ni för sopplunch idag?"
Folk är jätterädda att bli drabbad av magsjukan som blir av följden av dricksvattnet.
Jag vet att flera av mina vänner ligger i magsmärtor, diarré och kräks.
Hoppas bara inte jag hann bli drabbad då jag drack vattnet i stna samma vecka som varningen kom ut :/

Så gott folk i Östersund! KOKA VATTNET OCH HÅLL GOD HYGIEN!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0