Follow on Bloglovin

RULLRÅN



11 DEC-10
Vad jag känner mig duktig idag :) Det blev Rullråns bak i både skålar och rullande former ;)
Skålarna tog slut fort. Det tar jag som ett godkänt resultat av kakbak. :)

RULLRÅN

1½ dl Vetemjöl
1½ dl potatismjöl
1½ dl Socker
1-2 tsk Vaniljsocker
1 dl Vatten
150 g Smält margarin

Man kan om man vill smaksätta rånet med lite krossad karemumma.

Rör ihop till en slät smet och låt den gärna svälla till sig en liten stund innan gräddning.
Klicka i ca 1 msk smet i järnet och låt grädda i ca 45 sek- 1 min beroende på järnets funktion.
Rulla gärna med hjälp av en tvåtagad gaffel. Akta! Hett!
Skålar:
Lägg den färdiggräddade rånet över ett glas och tryck ihop försiktigt. Gärna med hjälp av grytvantar då det är hett.
Vill man ha en mer formad skål kan man ta ett 5 dl mått och trycka ihop rånet med över glaset.

Lycka till! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0