Follow on Bloglovin

VARFÖR GÖR DET SÅ ONT?

Nu i några nätter i rad har jag fått mer ont i fötterna och i min ganska nyopererade rygg. Fötterna smärtar, bränner, svider och det känns som tusen nålar. Eller som jag brukar säga:

Jag har röda heta vassa maggotar som kryper omkring innanför fotsulorna. De drar med sina vassa skinn under mitt skinn. De är både heta och vassa. Känns så ont då man går på dom. :´(

Min rygg svider, bränner och gör så ont om nätterna, så att jag nästan "fastnar" i ett läge. Jag får så svårt att få med rumpan då jag vill vända och ändra sängläge.

Jag har fått så onda hjärtklappningar då jag försöker sova. Somnar av det och vaknar av det. Dunkarna gör ont och bränner och jag blir rädd. Nu har jag haft så ett tag till och från. Men varför ska det göra ont? Kanske är det normalt? Inte vet jag? :/

Nu har jag sovit i 1½ timma. Gav upp och har tagit reda på tvätten och disken. Alla sover och jag kan kan inte sova.
Ska snart kliva upp och skjutsa äldsta dottern till tåget och sedan är det meningen att jag ska åka och Arbets träna...Men hur ska jag orka? Vet snart inte hur jag ska göra med allt. :( Det är så mycket nu. Det känns som jag inte orkar eller hinner med. Min energi behöver laddas om snart.

Min läkare på HC ska ringa kl 08 nu på morgonen. Alltså om ca 4 timmar.
Borde sova nu...men hur? Det gör så ont i kroppen än.

Hoppas att min läkare kan hjälpa mig på någe vis.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har också den sjukdommen, jag har opererat mig för exakt 1 år sedan. jag har också nervskador men mina har lugnat ner sig ganska mkt ändå.
kram

Svar: Hej på dig!Jag har fortfarande problem med smärtan under fötterna och fotleder. Det har jag tampats med i några år nu. Jag får börja inse att det kommer att finnas kvar framöver. Synd att man blir lite låst ibland med tanke på att utan fötter kan man inte gå, så det är svårt att låta bli att känna det onda i fötterna. Men man lär sig leva med det också. :)
Får man fråga var du op någonstans? Jag op mig på Spine center och jag är riktigt nöjd med op i ryggen. Synd att fötterna är lidande.
Kram och kul att du skrev några rader. Man tror oftast att man är själv med problemen.
Therése dagbok och goda bakverk

2013-11-09 @ 20:51:33
URL: http://elinlindberg.weblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0