Follow on Bloglovin

VARFÖR SKA DET VARA SÅ SVÅRT?


Jag har pratat med HC och ska få komma dit på torsdag den 18 nov och få träffa en läkare.
Nu ligger jag i sängen och kan inte somna om igen. Mina fötter har väckt upp mig och det gör bara obehagligt ont både där och i ryggen. Det dunkar,svider och bränner. Ryggen känns som nyopererad igen :(
På farsdags morgon vaknade jag av spänningar i axlar och nacken...igen. Tog värktabletter i hopp om att få slippa spänningshuvudvärken. Men lyckades inte helt igenom. Bet ihop och fortsatte att pyssla på med barnen.

I fredags 12 nov och lördags 13 nov satt jag mest med fötterna i högläge så fort jag fick chansen. Fattar inte varför jag har blivit så "lat" och trött av mig? Inte min stil att nöta på soffan såhär. Men har inte så mycket val. Det är som att komma till himmelen när man har fått lägga upp fötterna i högläge eller i varmt fotbad.

Jag fick ett brev av min handläggare om att det skulle bli svårt att få skor som hjälpmedel på mitt jobb...snyft! De föreslog ev en matta! Jag tror att jag skrattar ihjäl mig! Jag ser framför mig hur jag springer på caféet med en matta under armen. Eller ska de placera ut en matta över hela caféet? Nja...idéen kanske inte är den bästa direkt. Jag står knappast på ett ställe och jobbar.
Handläggaren och en arbetsterapeut ska komma till caféet nån dag och se hur jag har det där.
Jag trivs så bra och jag vill inte sluta jobba där. Men ska jag ha det såhär går jag snart och gömmer mig. Känns som ingen förstår hur fotsmärtorna plågar mig. Likaså ryggens känsla som gör mig illamående ibland.

Sedan jag började jobba (11 okt-10) har jag fått mer ont i fötterna, oftare spänningshuvudvärk, spända axlar, ondare i ryggen som nyopererad känsla, stelare känsla i ryggen, plågsammare nätter med sömnsvårigheter, bröstkorgen så fuktig att jag måste byta nattlinnet, hjärtklappningar, spända käkar...LAT SOFFLIGGAREVARNING!;´(
Näe...det här låter inte så bra alls, så jag slutar att skriva mina besvär. Alldeles för deprimerande. Eller hur? ;)

Nu ska jag försöka somna om igen, så att jag orkar jobba...segt! (kl 02.50)


Kommentarer
Postat av: _peak_

Hej vad jag lider med dej,har gjort samma operation som du.Och har fått samma nerv skit i vänstra ben som du me verkar ha fått...Bara att kämpa på...Lycka Till



2010-11-25 @ 07:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0