Follow on Bloglovin

KRÄMIG HALLON / CITRON SHAKE



6 JULI-11
Ikväll tog jag och överraskade min dotter Amanda med en läskande "Hallon/CitronShake"
Jag blev så himla sugen då vi satt och tittade på Matprogram på TV:n, så jag gick till köket och tog fram Hallon ur frysen och Creme Fraiche. Sedan smaksatte jag det med Florsocker, Citronsaft och lite äkta vaniljsocker. Toppade med frysta hallon och hackad Marabou Choklad.
Eftersom jag inte hade recept på det här och tog bara på en "höft" och hittade på den smarriga Drinken, så vet jag inte exakt hur mycket jag hade i den. Men man får smaka sig fram efter egen smak och tycke.



2 Personer

1½-2 dl FRYSTA HALLON
2½ dl CREME FRAICHE
½-1 dl FLORSOCKER
2-3 msk OUTSPÄDD CITRONSAFT
1 tsk VANILJSOCKER

Mixa ihop alla ingredienser till en krämig röra. Men mixa så pass att det blir lite hallonbitar kvar i blandningen.
Häll upp i fina glas och toppa med Frysta Hallon och gärna grovhackade Marabou Choklad eller 70% Choklad.

Serveras omgående så att känslan blir som en kall "lös Milkshake"



SYRLIG OCH LÄSKANDE GOTT...Perfekt som sommarshake :)
MUMS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0