Follow on Bloglovin

ERBJUDEN....MEN...?

21 MARS-11
Idag blev jag erbjuden att eventuellt jobba på caféet i sommar. Det var en positiv fråga...Men blev lite tveksam då arbetstiderna ska vara kvällar, midsommarhelgen och Röda dagar osv...
Här kommer familjen in i bilden. Hmm...Är man en stor familj med 4 barn och en man som arbetar 6 olika skift som dagtid, förmiddag, eftermiddag, nätter, helger osv....Då är det nästan svårt att tacka JA till detta frestande erbjudande. Viljan finns. Men orkar jag? Orkar famiiljen? Orkar barnen att båda föräldrarna är borta och jobbar kanske samma helg, samma kväll, samma röda dagar och så vidare.
Risken är stor att vi kommer mer och mer ifrån varandra om båda föräldrarna arbetar med skiftjobb?! :/ Eller har jag fel?
Hur ska jag göra? Troligtvis blir det inget av då familjen/barnen drabbas en hel del. Den risken vill jag inte ta.
Hoppas att det löser sig ändå. Eller...det är klart att det alltid löser sig.

Kommentarer
Postat av: Micke

Givetvis måste du ta hänsyn till familj m.m. men även tänka på dig själv. Med tanke på hur jobbigt det verkar vara för dig rent fysiskt och sen ta på dig den bördan som skulle komma med oro osv hemma så tror jag att det bästa är att hitta något som inte tär på dig. Men det är vad jag tycker. Hur som helst så hoppas jag du kommer till ett beslut som är bra för dig.



Kram//M

2011-03-21 @ 23:32:26
URL: http://mickeleukemi.wordpress.com
Postat av: Therése

Tack Micke för ditt underbara stöd! Jag hoppas också att jag kan få tag på ett bra jobb som kan passa mig bra. Jobb finns det alltid. Problemet kan vara att hitta dom :/



KRAM

2011-04-01 @ 07:08:50
URL: http://peteja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0