Follow on Bloglovin

KANELBULLENS DAG ... MATDAGAR



4 okt-11
Kanelbullen dag... självklart slängde jag igång ett bullbak, så att barnen skulle få bullar på bullens dag.
Hade jag inte haft barn som kände till dagen hade jag troligen inte bakat några.
Men gott var det iallafall. Att vänta till nästa "kanelbullens dag" tänker vi INTE göra iallafall. Den dagen har vi oftare än en gång per år.

Undra hur många olika dagar det finns för MAT?

Kanelbullens dag 4 OKT
Ostkakans dag 14 NOV
Våffeldagen 25 MARS
Surströmming 16 AUG
Fettisdag / semledagen 20 FEB
Köttbullens dag 23 AUG
Skolmjölkens dag Sista Onsdagen i September
Ostronets dag 5 SEPT
kladdkakans dag 7 NOV
Kådolmens dag 30 NOV
Potatisens dag 26 OKT
Äggets dag 8 OKT
Världsbröddagen 16 OKT
Pastadagen 25 OKT
Fetaostdagen 15 OKT
Gräddtårtans dag Första söndagen i Oktober
Mårtens gås dagen 10 NOV
Lutfiskens dag 2 NOV 
Räkmackans dag 14 OKT Enligt Arla
Kakans dag 18 DEC
Janssons Frestelse dagen 30 SEPT
Kebabens dag 11 SEPT
Svampens dag 4 SEPT
Kräftpremiär 8 AUG
Sillens dag 6 JUNI
Färskpotatisens dag 6 JUNI
Fruktens dag 6 JUNI
Muffins dagen27 MAJ
Chokladbollens dag 11 MAJ
Lakritsdagen 12 APRIL
Pannkaks dagen 8 MARS
Grapefruktens dag 25 FEB
Lussebullens dag 1 ADVENT

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Oj oj, man blir alldeles svettig! Haha... grämer mig över att jag missade gräddtårtans dag i söndags... men får se fram emot att äta en massa ägg på lördag eller när det nu var! Stor kram och ha det bra// Anna-lena

2011-10-07 @ 06:46:22
URL: http://sytanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0