Follow on Bloglovin

VÄRDEFULL KRAM



8 September-11
Idag då jag hade varit på min arbetsintervju fick jag ett sms om att komma på Lasarettet.
Väl där fick jag sitta en stund utanför dörren...dörren som skulle leda mig rakt in till min Värdefulla Älskade Vän.
Min första ögonkontakt med honom fick mig direkt att förstå att det här mötet kommer att betyda så mycket...Ville att tiden skulle stanna ett tag, så att vi fick lite mer tid tillsammans.

Han sträckte ut sin hand och greppade tag i min hand medan sköterskan plockade bort alla slangar till alla påsar.
Tårarna kom och vi satt tysta en stund. Hans enorma kämpande mot sin Cancer börjar nå sin ende...
Som han säger..." jag nådde inte ända fram"

Efter en minnesrik stund och det var dax för mig att gå visste jag att krama om honom fanns inte då han helst inte får beröra anda pga infektionsrisker.
Han höll min hand och sa rakt ut...
"Äää...vad faan...GE MIG EN KRAM...spelar ingen roll längre..."
Den kramen kändes långt in i själen. Hans och mina tårar möttes på våra kinder och vi grät och viskade till varanda värdefulla saker. Och det kommer jag hålla stadigt fast för och det lovar jag!

"Älskar dig älskade vän" Ska ta hand om din familj och ge den hjälp jag kan. Du vet...vi håller vid vad vi lovat som Gudföräldrar. Underbara kämpe!

Att lämna honom var som en plåga. Önskade inget annat än att fått stannat kvar. Fått sitta och hålla hans hand och torka hans tårar. Men jag vet att hans underbara kämparFru tar hand om honom och att de ska få rå om varandra in i det sista. Den tiden måste dom få ta tillvara med varandra.




På hemvägen stannade jag på Blomsterhandeln för att köpa med mig handrosor till min Brorsons begravning. Ängeln på bilden satt ensam på en hylla bland blommorna. Den skulle bara komma hem till mig. Den Ängeln ska alltid få sitta på min hylla och påminna mig om den här dagen...Dagen med dig och den Kämparkram som du delade med dig till mig...

<3 JAG GLÖMMER DIG ALDRIG OCH ALLT VI GJORT FÖR VARANDRA. VI ÄLSKAR DIG! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0