Follow on Bloglovin

ARBETSFÖRMEDLINGEN OCH MiROi + SKOMAKERI

20 april-12
Idag var jag kallad till arbetsförmedlingen för att lyssna på några ifrån MiROi. Det lät som ett bra upplägg och så. Men det fanns några nackdelar också som var mindre bra för min del.
Det första är att de håller till drygt 7 mil ifrån där jag bor. Dagliga resor, Heltid och Bussförblidelsen går inte ända fram. Utan att man måste ta Tåg i 3 mil också. (Enkel resa)
För mig hade det varit enklare att åka in till stan som är 4 mil ifrån. Och då finns möjligheten till buss eller samåka hela vägen in och hem.
Dessutom har jag sjukgymnasten 1 ggr i veckan mot stan. Vem har lust att åka 20 mil 1 ggv i veckan på MiROi och sen sjukgymnasten. Reterande 4 dagar 14 mil. Då kan jag säga direkt att det har inte min plånbok råd med!
Till stan kan jag iallafall klara mig med BUSSKORT, slippa köra och mindre tid att ta sig till och från stället.
Jag kan dessutom inte gå på heltid då jag är en 50%:are. Hur tänkte dom där?
Jag är ganska så kluven nu! Var hör jag hemma?
Nu har jag iallafall pratat med SKOMAKERIET som jag sökt jobb hos. Men de hade "endast" 650 st ansökningar runt hela landet. Jag skulle ha tålamot att vänta, sa de.
Till vecka blir det att ringa ett skomakeri och fråga efter en PRAKTIK i STAN! Jag vill så gärna försöka på det yrket. Kan kanske passa mig. Hoppas bara att det är varierande uppgifter i både sittande och stående ställning.
Det rör på sig nu iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0