Follow on Bloglovin

BÄRPLOCKNING I BUSKARNA OCH SAFTMAJA

 
23 aug-12
Mina bärbuskar fick sig en avrensning idag då solen passade på att ge lite värme och innan solen gick bakom de höga träden som skymmer den fina solen mot kvällen.
Katten Virus gav mig sällskap i buskarna. 
Virus är så gosig och ville gärna ha uppmärksamhet då jag försökte att koncentrera mig på bärbuskarna. Men ur lätt är det då man har sån liten söt Virus som busade och spexad för mig. 
Det blev några hinkar idag iallafall. En bra början kan man tycka. Nu har jag "bara" 4 buskar kvar av 7. 
Hoppas att vädret är bra till veckan, så att resten av bären blir till saft.
Som tur var fick jag tag på en kokplatta som passar till min saftmaja. Våran rätta spis vill inte funka till den här typen av saftmaja. 
Nu är första koket klart, så nu får den rinna ur sig över resten av natten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0