Follow on Bloglovin

BLÅBÄRSSKOGEN SOM BLEV SMULTRONSKOG

26 aug-12
Precis innan regnet kom, så hann vi kolla lite efter blåbär. Men det fanns inte många kvistar med blåbär man stötte på. 
Men däremot fanns det bra med smultron runt om där vi gick idag. Körde några varv med bärplockaren på de röda, söta goda smultronen. Jag får kanske inse att det inte blir några smarriga blåbäri min frys i vinter. 
Pappa visade oss dammtunneln nedanför där han bor vid kraftverket. Otroligt fint ställe. Härlig natur. 
Peteja blev allt annat än ren efter en skogspromenad. Pinnar hade hon också gott om i pälsen. Tur att hon fick ta sig ett dopp i Älven.
Av allt spring och nosande blev Peteja trött och somnade i bilen på hemvägen till pappa igen.
Syrran och jag nere vid älven där Peteja fick bada.
Ja, jag kan inget annat än säga att jag fick en härlig helg med pappa, syrran och hennes son Bo.
 
TACK FÖR HELGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0