Follow on Bloglovin

EN DAG I BIRSTA och IKEA + AMANDA KOMMER HEM

15 juli-12
Dagen började med sol och hyfsad värme. Men vad hjälpte det då guben hade lovat ungarna att åka till Sundsvall just den här dagen. Enligt väderprognosen skulle det regna och vara bara dåligt väder. 
Lite ånger hade jag för att åka ifrån finvädret. Men efter ett tag övergick det  fina till det vanliga vädret igen... REGN OCH KALLT!
 
Vi började på Biltema eftersom gubben och sönerna ville dit först. Pojkarna roade sig på sitt egna vis med att provköra olika fordon i lokalen. Det behövs inte mycket för att kunna få sig ett gott skratt.
 
Efter att jag och Emelie hade vandrat fram och tillbaka ett antal gånger inne i butiken i väntan på att herrarna skulle närma sig kassan gav vi upp och gick ut till entrén och tog oss en kopp kaffe och kaka som Biltema bjöd på.
Då kaffet var uppdrucket, så gick vi över till Brista. Ingen mening att vänta på att de skulle bli klar.
 
Självklart blev det lunch med köttbullar och fisk på IKEA och ett varv därinne då vi ändå var i närheten. Såklart att pojkarna fastnade en sväng på barnavdelningen också. 
Vi hade en rolig och mysig dag idag. Emelie fick övningsköra både till och från Birsta. Hon fick prova på både regnigt väder, rondeller, parkeringsplatser och annat som ingår i körningen. Det gick finfint. :)
 
Väl hemma var det bara att packa ur bilen och sen iväg och hämta hem Amanda från tåget. Jag fick höra många roliga upplevelser som hon varit med om dessa dagar i Stockholm. Jag tror att jag gjorde henne lycklig som fick åka iväg. 
 
NU ÄR HELA FAMILJEN SAMLAD IGEN... Men frågan är bara hur länge? ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0