Follow on Bloglovin

ÄNTLIGEN KOM MITT EFTERLÄNGTADE SAMTAL.

 
21 mars-13
Äntligen kom det efterlängtade telefonsamtalet som jag så länge har väntat på. 
Nu är det kanske min tur att få ett arbete som jag har letat efter så länge. Jag visste att jag skulle hitta det jag har letat efter i flera år. Arbetet som inte synts och har legat dolt bakom alla andra arbetsplatser. Nu vet jag var det stället är.
 
Som barn ville jag arbeta med utvecklingstörda barn. Och strax bortom där jag bodde som barn fanns ett ställe för sådana barn. Jag var dit ibland och la pärlplattor med dem och höll dem sällskap. Jag gillade deras naturliga jag.
Sedan hade jag en önskan om att utbilda mig till Teckenspråkstolk. Men då var barnen så små och utb var 40-50 mil härifrån. Jag la då den tanken åt sidan. 

För några år sedan då jag arbetade som kanslist på en ishockeyklubb var jag till Idrottens Hus. Där möttes jag bla av människor med olika handikapp. Inom mig kände jag att där skulle jag kunna jobba. Hjälpa andra och även ha egna kontorsuppgifter. 
Jag har alltid älskat att använda mina händer. Skapa och grejja med allt och alla. Få låta mina händer jobba och få vara mina verktyg i yrket. På SRF får jag säkert användning av det. 
 
Förra veckan var jag på en intervju på Synskadades riksförbund. Jag blev så hjärtligt bemött. Det kändes så rätt. Min magkänsla sa direkt att där var jag på rätt ställe. Det var alltså hos dem jag skulle vara. Hjälpa andra som verkligen behöver min hjälp. Hos dem är jag behövd. Nu tror jag att jag har kommit i mål. 
 
Nu vet jag vad jag vill bli då jag blir stor. Och det betyder att Nu är jag stor. 
 
LYCKLIG!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0