Follow on Bloglovin

SJU SORTERS KAKOR

27 sep-13
Då var det dags igen med lite bakning. 
Ibland känns det som ett begär som man har skapat. Och då menar jag inte begär på att få äta allt man bakar. Utan att få skapa och se resultat av det man gör. Det är så himla rogivande och som delvis meditation för mitt inre skapande.
Hmm... nu blev jag visst lite djup i ämnet. Men jag gillar verkligen att leka med skafferi och kylskåps innehållet.
Här fick det bli knäckflarn som jag fann receptet i SJU SORTERS KAKOR. Smörkrämen gjorde jag på mitt egna vis, Receptet finns i min Bakblogg: http://mydreamcookies.blogg.se/2013/september/knackflarn.html
 
Den äldsta boken Sju sorters kakor är från 1957. Den innehåller dock inte så mycket bakverk på den tiden. Men kul att få äga. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0