Follow on Bloglovin

EN DAG PÅ TEKNIKLAND

18 aug-13
Den här söndagen tog jag med mig svärmor, en av döttrarna, hennes kompis och syrran på Teknikland i Östersund.
Man måste ju passa på då vi ändå hade fribiljetter.
Där fanns en heel del att titta på. Trots att ingen av oss var små barn, så hade vi minst lika roligt som dem.
Jag testar ett av planen. Och visst måste man ha hjälmen på. Det stog katapultstol, så man kunde inte vara så såker på om den löste ut. Fniss!
Här sköter Lottorna om maten som skulle delas ut till hungriga soldater.
Rätt så mordern posthantering må jag säga. ;)
För att inte säga kameran! Vilken klenod. ;)
En sån skulle man ha haft. Säkert mindre krångel med en sån än de morderna idag som finns i butikerna.
De här tennsoldaterna får mig att tänka på då min bror höll på att gjuta inne i köket. Hett och farligt. Undrar hur ångorna från tenn fungerar i våra kroppar? 
En sån här buss fick man åka omkring i då man var liten. 
Med en närmare fundering med tanke på att bussen finns på deras museum, så antar jag att man har blivit gammal nog för att ens barndomsminnen ska finnas på museum.
Skrämmande tanke! 
De här busskorten minns jag nog. Jag tror till och med att jag har ett kvar i en gammal plånbok. :)
Några typer av hörselskydd.
Vilken välje du? ;)
Dottern fann en gammal symaskin som hon testade. Perfekt om man ville spara på ström. 
Hon gör ett glädjeskutt då hon fick äran att prova symaskinen. ;)
Såklart att man måste bevisa för syrran om vem som är bäst på kapplöpning på trähäst. 
Gissa vem som vann loppet? ;)
Syrran gör sina tappra försök att flirta på en av "grabbarna". Synd bara att han var så stel, tyst och tråkig. Han ville ingenting. Man skulle kunna tro att han blivit chockad av våra tokigheter på Teknikland.
Här var det kallt och ruggigt! Stormen var svår för soldaterna och många frös ihjäl.
 
Gjorde man inte som man blev tillsagd blev man dränkt. Grym död!
Det var en bra dag på Teknikland. Kan rekommenderas varm! ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0