Follow on Bloglovin

DUKNINGEN KLAR INFÖR MAMMAS BEGRAVNING

28 juni-12
Jag tog med mig Peteja på en promenad på åkern för att plocka blommor till dukningen till Minnesstunden inför Mammas begravning.
Det blev 6 stycken söta buketter av sommarblommorna som jag plockade.
 
Väl framme vid sockenstugan placerade jag ut buketterna i vaser och sen ut på borden. Det blev så fint!
 
Ja, det känns så overkligt allt som hänt sista tiden. Det är som mamma sa då hon fick svar på om hur länge hon hade kvar att leva... 
" det är som att prata om någon annan än mig själv. Det känns som att det är om någon annan man pratar om" 
Just nu känns det precis så för mig. Det är inte mammas begravning. Det är någon annans. Men jag vet ändå att det inte är så. Man vill inte förstå att det är sant. Men nu får mamma vila i frid utan smärtor och andra plågor. 
Mamma... du kommer att få en mycket fin begravning med dina sånger som du önskade. Hoppas att du är med oss.  
Det sista du sa till mig var: Älskar dig! Dom orden glömmer jag aldrig. :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0