Follow on Bloglovin

BRÖLLOPSTÅRTOR I DAGARNA 5. DAG 3

10 juli-13
Onsdag och DAG 3
Efter att jag jobbat klart på jobbet åkte jag direkt hem och bakade ihop ett gäng tårtbottnar som ska skapa de vackra Bröllopstårtorna.
Jag längtar verkligen till jag får se resultatet av tårtorna. Hoppas att de stämmer överens med min bild i skallen.
 
Receptet på Tårtbottnarna som alltid lyckas är:
 
3 ägg
2 dl strösocker
2 1/4 dl vetemjöl
1 ½ msk potatismjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kokhett vatten
 
Vispa ägg och socker vitt och poröst.
Blanda mjöl, bakpulver och potatismjöl i en skål och blanda sedan ner det i äggsmeten.
Tillsätt det heta vattnet.
Rör om till en slät smet.
Smöra och bröa en förm i önskad storlek.
Grädda i ca 175-200 grader i ca 30-40 minuter. Man ser oftast då kanten på kakan släpper formkanten.
 
Lycka till! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0