Follow on Bloglovin

NY KAKSORT MED NYPONPULVER

11 okt-13
Egentligen skulle jag städa den här dagen. Men mina tokiga idéer ville annat.
Under hundpromenaden började jag fundera om man skulle kunna använda nyponpulver i bakverken. Sen kunde jag inte sluta fundera på denn tanken. 
Fram med ingredienser som skafferiet hade till en passande kaka. Sen drog jag fram idén till verklighet.
Det fungerade riktigt bra. Ska finslipa lite mer på den och se om jag kan utesluta strösockret och använda endast nyponpulvret.
Återkommer med svar. 
Receptet på mina Nypon- och mandelkakor finns i min bakblogg: http://mydreamcookies.blogg.se/2013/october/therese-nypon-och-mandelkakor.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0