Follow on Bloglovin

Astrologins första svar stämde!



Ungefär såhär såg  Astrologin ut som jag blev spådd i för några år sedan...

Första gången jag spådde mig fick jag veta att jag skulle börja att börja skriva. Men vad kunde hon inte få fram. Men inom några månader efter träffen med henne skulle jag veta vad det handlade om. Hon frågade om jag gillade att skriva typ böcker.
Resultatet blev att jag fick hoppa av min  Svenska och Samhälls utbildning och börja på en Retoriksutbildning istället!




Jippi! Jag kom med bland alla som sökte. Vad roligt det var! Saknar det glada gänget! Alla blev besviken att idéen inte gick helt igenom som var tänkt med utbildningen. Det skulle startas ett nytt företag. Tanken var att hjälpa företag mfl att skriva tal, brev, kallelser  osv. Men intresset var inte tillräckligt stort, tyvärr. Idéen var toppen.

TIPS PÅ NÅGRA BRA RETORIKBÖCKER SOM VI HADE UNDER UTBILDNINGEN...



Marknadsretorik - En bok om reklam och konsten att övertyga

Författare: Stefan Hedlund, Kurt Johannesson

Boken visar, exemplifierar och tillämpar retorikens regler och metoder på den moderna reklamen och marknadsföringen. Reklamen är vår tids retorik. Och skickliga reklammän använder retoriken lika bra som någonsin antikens advokater, politiker och statsmän. Man kan lära sig detta genom hårt arbete och dyrköpta erfarenheter, men det går fortare och säkrare med hjälp av retoriken.



Talskrivaren - Eller konsten att skriva tal

Originaltitel: Simply speaking
Författare: Peggy noonan
Översättning: Christer Hanefalk, Kurt Lindholm

En bok för den som vill lära sig skriva och hålla tal med övertygande innehåll, passande stil och lagom längd. Författare är Peggy Noonan. Hon har som journalist och talskrivare för två presidenter, fem år för Ronald Reagan och två för George Bush, varit med om hur det politiska språket i USA förändrats i takt med de nya mediernas genombrott. Hur televisionen i mer än tre decennier dominerat och påverkat amerikanernas sätt att tala offentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0