Follow on Bloglovin

LAPPLISAN I FARTEN IDAG!



14 SEPT-10
Idag hade jag ett möte med Ryggkuratorn på lasarettet. Alltså en "egen tid" kan man också kalla det ;)
Det blev en mycket trevlig stund med timer på mobilen i beredskap den här gången...
Varför kan man undra...jo, då jag parkerade bilen blev jag lite skrämd av att se lapplisegubben hur han for fram med böteslapparna på en hel drös bilar. Då fick jag det bekräftat att även i stan där jag befinner mig finns lapplisor!
En kvinna stannade till och sa att han var väl ändå lite väl elak mot bilisterna som drabbades av lapparna på framrutan.
Hon fick ett kallt och skadeglädjande svar att dom måste också få in pengar på nåt...hmmm...
Det yrket tänker inte jag söka till iallafall!
Så därför kände jag att jag inte kunde sitta på övertid idag då den där typen strövade omkring på lasarettområdet.
HÅLL PARKERINGSTIDERNA!
DET GJORDE JAG :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0