Follow on Bloglovin

Den högra hjärnhalvan vs vänstra hjärnhalvan test.



... Ser du dansaren vrida medurs eller moturs?
Om medurs, du använder mer av höger sida av hjärnan och vice versa.

De flesta av oss skulle se dansaren vrida moturs om du kan försöka att fokusera och ändra riktning, se om du kan göra det.

Den vänstra halvan står för:
Logik, Matematik, Språk, Verbal förmåga, Kunskap, Symbolik och Detaljer.
Den vänstra hjärnhalvan är alltså den som namnger och beskriver saker. Här finns också din analytiska sida. I din vänstra hjärnhalva analyserar du fakta och drar slutsatser.

Den högra hjärnhalvan står för:
Kreativitet, Skapande, Intuition, Insikt, Humor, Konkret, Helhet
Den högra hjärnhalvan är medveten om saker och ting, men med minimal koppling till ord. Den högra hjärnhalvan kräver ingen grund i förnuft eller fakta. Tänker man med den högra hjärnhalvan är man ofta väldigt intuitiv. Man grundar sina beslut på ingivelser, känslor eller visuella 


Kommentarer
Postat av: Micke

Eftersom jag kan se den snurra åt båda håll så måste jag vara otroligt smart och intelligent eftersom jag uppenbarligen tänker med båda hjärnhalvorna.

2011-03-21 @ 15:29:45
URL: http://mickeleukemi.wordpress.com
Postat av: Therése

Då måste jag också vara det. ;) Ser också den snurra åt båda håll.

2011-03-21 @ 22:09:25
URL: http://peteja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0