Follow on Bloglovin

ONT I FÖTTERNA!



4 JAN-11
Varför har jag så J**la ONT i mina fötter? Nu har jag haft besvären i 3 år och det blir inte bättre.
Nu börjar jag bli riktigt LESS på det här lidandet som jag får stå ut med varje dag.

Jag har varit till läkaren ett antal gånger. Gjort ett Neurologstest som visade inga besvär.
Var till läkare igen och fick ordinerad ökad dos av Gabapentin, som jag har tagit i några år. Jag har till och med provat sluta med dom för att se ifall smärtorna orsakades av medicinerna. Men icke då.
Inget hjälper och då vill läkarn att jag ska prova bedövningsplåster som ska sitta på fotsulorna.

Jag har bett om hjälp med att få inlägg eller lämpliga skor som kan vara till hjälp.
Men inte ens det går att få. :(

Varför kan inte läkarna ge mig ett NAMN på mina problem i fötterna? Jag kan väl inte vara den enda som har dessa symptom? Eller?  Har man sammaproblem i flera år borde det finnas någon som vet vad det är.
Kan det vara nervskador ifrån kotglidningen? Varför kan dom inte hjälpa mig?
Jag vill kunna orka göra andra saker med familjen också. Inte hem och knappt orka laga mat. Vill bara sitta med fötterna i högläge. Orkar inget annat än det på em/kvällarna.

DET HÄR ÄR ETT HANDIKAPP I HÖG GRAD! HUR KAN MAN FÅ ANDRA ATT FÖRSTÅ?

MINA SYMPTOM I BÅDA FÖTTERNA:
-SMÄRTOR
-SVIDER
-BRÄNNER
-DUNKAR
-DET PIRRAR SOM OM "SMÅ RÖDA HETA LARVER KRYPER OMKRING INNANFÖR SKINNET"
-ONT OCH STEL I FOTLEDERNA
-KÄNSLIG FÖR KYLA
-SVÅRT ATT GÅ BARFOTA DÅ FOTSULORNA ÄR MYCKET KÄNSLIGA
-VAKNAR AV SMÄRTORNA PÅ NÄTTERNA DÅ JAG HAR STÅTT OCH GÅTT MER ÄN VANLIGT
-VILL HELS UNDVIKA ATT SÄTTA NER FÖTTERNA PÅ BACKEN/GOLVET DÅ DET GÖR ONT SOM OM MAN KLÄMDE PÅ BLÅMÄRKEN

OCH SÅ VIDARE....

Vad kan jag göra? Finns det nånon fler som känner igen detta som lider av samma handikapp? Hur gör man?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0