Follow on Bloglovin

HUR SVÅRT KAN DET VARA? OROLIG!



23 JUNI-11
Nu är det torsdag. Dagen för midsommarafton. Jag har väntat 9 dagar nu på att min handläggare ska ringa upp mig som dom lovade.
Jag ringde dit nyss och jag börjar bli less på att få svar av en telefonsvarare hela tiden.
"...Återkommer klockan 16..." Tryckte mig vidare till en telefonist och bad honom lämna en NYTT meddelande ...IGEN! Den här gången bad jag även om handläggarens mejladress.

Så här har det varit senaste dagarna:

Tisdag 14 juni
: Fick tag på handläggaren, som då lovade ringa upp på eftermiddagen då dom hade pratat med F-kassan och facket...BRA. Handläggaren sa att det skulle fixas innan semestern. Om jag inte minns fel tar handläggaren semester till midsommar... :(

Tisdag 15, onsdag 16 och torsdag 17 passerade förbi utan att dom hade ringt upp som lovat...

Fredag 18 juni ringer jag igen: Fick svar av en telefonsvarare "den ni söker återkommer kl 16" Jaha....sen hade handläggaren slutat för dagen. Hmm...

Måndag 20 juni ringde jag dit igen och fick ett svar " den du söker svara inte".......bravo! Ett plus till dom att de gav mig en info om att dom inte svarar. Det kunde jag ju inte alls fatta. Så jag pratade in på handläggarens telesvarare om att dom MÅSTE ringa upp mig, så att jag fick veta vad som händer framöver, ekonomi osv... Typiskt! Ingen ringde upp och har inte ringt än. Bra med telefonsvarare...eller inte! :(

Tisdag 21 juni fick jag ett nytt meddelande av en telefonsvarare om att " den du söker återkommer klockan 17..." Slut för dagen. Bad en telefonist....IGEN att lämna ett meddelande om att dom MÅSTE ringa mig. Ja, meddelandet skulle framföras och handläggaren skulle återkomma på onsdagmorgon.

Onsdag 22 juni förväntade jag inget annat att handläggaren skulle ringa mig då jag ingen blev lovad. Dagen gick och ingen hörde av sig idag heller. Vaför kan dom åtminstånde inte skicka ett brev eller höra av sig och informera om hur det går?

Torsdag 23 juni...Där är vi idag... Jag tog ett djupt andetag och ringde till arbetsförmedlingen. Som vanligt..."den du söker återkommer klockan 16..." Jag vidarekopplade mig till telefonist eftersom man inte kunde prata in ett meddelande. Talade om att jag hade blivit lovad att bli uppringd för över en vecka sedan. Att jag har ringt flera gånger och lämnat meddelanden osv men dom lyser med sin frånvaro...
Nu har de lämnat ytterligare ett meddelande om att det ÄR VIKTIGT ATT DE RINGER MIG....NU!
Jag bad om mejladressen också, så nu ska jag skriva ett brev också...Det vore väl sjutton också om jag inte ska få tag på handläggaren snart. Man blir ju orolig att inte få ett besked innan handläggaren tar semester. Vilket jag oroar mig för att handläggaren gör till midsommar. :´(

BESVIKEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0