Follow on Bloglovin

MIN STARKA VILJA MOT KROPPENS SIGNALER

16 dec-12
Imorse vaknade jag med en hemsk spänningshuvudvärk vilket även slutade med att jag kräktes ett antal gånger. Tyvärr blir smärtorna i nacken sämre då. Men det fanns inga val. Hela jag darrade och blev svimfärdig, så jag vågade inget annat än att ha mobilen i närheten ifall att...
 
När jag blir såhär klen finns bara sängläge, kornkudde och varm dusch som kan lugna min smärta.
Tack vare min akupunktur en gång i veckan får jag inte dessa utbrott så ofta längre. Men utsätter jag mig för mycket i saker och ting får jag spänningshuvudvärk som "belöning" 
Det spelar ingen roll att jag vet så väl att jag kan drabbas, andra varnar mig och jag får inte stopp på det jag gör som jag tycker är roligt. Så lyckas jag gång på gång trilla ner i skiten ändå.
Jag blir bara arg, irriterad och besviken på mig själv och min dumma kropp som tror sig ha makten över min vilja. Jag tror i mitt inre att nu kan jag det som jag vill och mår bra av det. Men sen vaknar jag och har flera ton bördor i axlarna och nacken. Ja, då var det kör igen.
Tjurig som jag är vilar jag hela dagen från morgon till kväll och väntar in sömnen, så jag får sova tills jag vaknar igen.
Jag vet att imorgon kommer jag att ta igen allt jag förlorade i dag av mina tänkta sysslor. Min tanke säger att jag kan samtidigt som att mitt inre säger att jag ska ta det lugnare och en sak i taget. Inga många bollar i luften.
Men jag vet samtidigt hur det kommer att sluta dagen efter. Speciellt om jag har många planer att vänta mig.
 
Idag har jag haft en sån dag där kroppen vann över mig. Gjorde som Peteja och gömde mitt huvud och försvann ett tag.
 
Min energi och vilja kunde ha varit starkare än kroppens känslor om mina tankar kunnat styra upp det bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0