Follow on Bloglovin

Therése PETIT CHOUX

15 nov-12
Ikvällens utmaning på "Hela Sverige bakar" skulle de tävla om att baka Petit choux.
Såklart att jag ville testa att baka dom också. Här är mitt resultat. 
Delar med mig mitt recept också. 
Ingredienser:
2 dl vatten
50 g smör
2 dl vetemjöl
3 ägg
 
Koka vatten och smör. Ställ kastrullen åt sidan och häll i mjölet och rör til en krämig smet. 
Tillsätt ett ägg i taget och rör om.
Klick ut med 2 dessertskedar på en bakplåtsklädd bakplåt.
Grädda i ugnen på 150 grader (varmluft) i ca 10-12 min.
Låt kalla på galler.
Fyll gärna med vaniljkräm, bär eller annat som passar smaklökarna. Funkar även med olika rörör som skagenröra, gubbröra osv. Perfekt som förrätt.
 
<3 Lycka till <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0